Πρόκειται για μία καλωδιωτή γέφυρα μήκους περίπου 2,9 χιλιομέτρων που συνδέει την πόλη του Ρίου στην Πελοπόννησο με την πόλη του Αντιρρίου στη Στερεά Ελλάδα. Περνά πάνω από το στενότερο σημείο του Κορινθιακού Κόλπου αποτελώντας ένα έργο πνοής για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς συμβάλει στην ανάπτυξη και διευκολύνει την κυκλοφορία, που μέχρι πρότινος γινόταν μόνο με φέρρυ μποτ.
Η γέφυρα Ρίου-Αντιρίου φέρει επίσημα το όνομα “Χαρίλαος Τρικούπης”. Τιμάται έτσι ο πολιτικός και διπλωμάτης που μέσα σε μια εικοσαετία (1875 - 1895) διετέλεσε πρωθυπουργός της Ελλάδας 7 φορές. Ενώ παρότι έμεινε στην ιστορία για τη φράση “Δυστυχώς Επτωχεύσαμεν” (1893), θεωρείται αξιόλογη και σημαντική πολιτική προσωπικότητα. Ήταν άλλωστε ο πολιτικός που κατά τη διάρκεια της θητείας του οραματίστηκε αυτό το μεγαλεπήβολο έργο, που τελικά δεν πραγματοποιήθηκε, αφού είχε κριθεί υπερβολικά ακριβό.
Η γέφυρα που σήμερα ενώνει την Ολύμπια οδό από την πλευρά της Πελοποννήσου με την Ιόνια Οδό στη Στερεά Ελλάδα ξεκίνησε να χτίζεται το 1997 και ολοκληρώθηκε το 2004. Στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες που σε ορισμένα σημεία φτάνουν σε βάθος τα 65 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ενώ από διαδοχικά σημεία κάθε πυλώνα, το ύψος των οποίων κυμαίνεται από 141 μέτρα (δύο ακριανοί) έως 164 μέτρα (δύο κεντρικοί), ξεκινούν μεγάλα σιδερένια καλώδια του στηρίζουν το κατάστρωμα της γέφυρας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Γέφυρα Χαρίλαου Τρικούπη κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να αντέξει σε σεισμό μεγαλύτερο από 7.4 Ρίχτερ. Να αντιπαρέλθει ενδεχόμενη σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο εκτοπίσματος 180.000 τόνων. Αλλά και να παραμείνει όρθια μετά από τυφώνα κατηγορίας 5, με ανέμους που φτάνουν τα 265 χλμ.την ώρα. Τέλος, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου είναι σχεδιασμένη να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις των βάθρων της, όπως και να διαστέλλεται έως και 130 εκατοστά ανάλογα με τις εναλλαγές της θερμοκρασίας.
Η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου έχει καλαίσθητη αρχιτεκτονική και μια χαρακτηριστική καμπυλωτή μορφή. Θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα μηχανικής της σύγχρονης εποχής στην Ελλάδα και έχει αναχθεί σε αναγνωρίσιμο σύμβολο σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Συνολικά κόστισε 630 εκατομμύρια ευρώ και υπολογίζεται ότι καθημερινά διέρχονται μέσω αυτής πάνω από 10.000 οχήματα. Διαθέτει διόδια, ενώ η διέλευση για πεζούς και ποδηλάτες είναι δωρεάν.
Αφήστε στο σχολιό σας